Od 1 stycznia 2014 r. każdy prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, który sprzedaje produkty w opakowaniach ma obowiązek informowania swoich klientów o:
co najmniej przez wywieszenie informacji w miejscu sprzedaży. Forma informacji w praktyce może wykraczać poza standardową tabliczkę z instrukcją. Akcja informacyjna wykonana w sposób nieszablonowy może wręcz uatrakcyjnić wizerunek firmy i budować pozytywne relacje z klientami.
Co zrobić w celu stworzenia komplementarnej informacji dla klientów?
Warto przede wszystkim starannie ułożyć treść informacji oraz stale ją aktualizować. W tym celu przyda się dobra znajomość swoich produktów i ich opakowań. Niezbędne jest również dogłębne sprawdzenie zakresu obowiązków leżących po stronie jednostki handlowej oraz po stronie gminy. Warto zauważyć, że po 1 lipca każda gmina rządzi się indywidualnymi zasadami zbiórki odpadów opakowaniowych, więc nie jest możliwe zastosowanie jednego szablonu takiej informacji. Należy mieć na uwadze to, że inną informację będziemy kierować do przedsiębiorców, a inną do konsumentów indywidualnych. Każda z tych grup ma odmienne wymagania co do postępowania i ewidencjonowania odpadów.
Rzetelnie przygotowana informacja uchroni firmę przed wysokimi karami, których wysokość ustawodawca przewidział w przedziale od 5 000 do 500 000 zł.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, oferujemy kompleksową pomoc w zakresie przygotowania wymaganej informacji w jednostkach handlu detalicznego i hurtowego. Możliwe jest dostosowanie formy i dodatkowych funkcji akcji do indywidualnych wymagań przedsiębiorcy. W szczególnych przypadkach zajmujemy się również kompleksową organizacją systemu zbierania opakowań. Zapytania ofertowe prosimy kierować na adres monika.karas@reeko.pl
Podstawa prawna: art. 42 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. 2013 poz. 888)